Gudars vilken helg.....

Fredags var det jobb till 20.30 och efter det hälsade jag på barnen.
På väg till jobbet hade jag som vanligt motvind, så satans irreterande. Det slår aldrig fel, på vägen ut där så har jag motvind och när jag ska hem har den förbannade vinden vänt. Kul att cykla 1,5 mil i bara motvind.... Bra benmuskler om inget annat.
Ja väl hos barnen blev det stim och ståj. Kate hämtade chips så förutom alla kakor och läsk jag fått på jobb så slank även ett par chipsbitar ner i magen. Så äcklad av godis nu, mår illa bara av att prata om det.
Tog mig hem vid 22 och fixade till mig och snabbt gick det. Stack hem till frugan och tog ett par glas vin. Var meningen att jag skulle till min lilla pojke sen men jag blev så sjukt trött så jag stack hem och kastade mig i sängen. Han hade somnat så ingen skada skedd eller sura miner.

Vaknade redan elva på lördag, var meningen att jag skulle sova ut men telefonen ringde ju såklart. Ibland hatar jag verkligen min telefon. Vågar inte stänga av den heller fall det skulle vara viktigt. Somna om kunde jag inte så ut och ta en stor kopp kaffe med grannen. Efter det gick det bara utför denna helg!!!! Ena upptåget efter det andra... Ack ack!!! Att vi gamla fortfarande orkar....
Fick förbannat snabbt smink på mig och high och ivaj till stan med henne. In i alla de möjliga affärer, tror vi lyckades med trettio minst. Allt från skor till proppar. Vi var inne om i sy-affären på mobilia, den som inte har varit där än: GÅ INTE DIT!!! Gudars vilka konstiga människor som äger den. Verkligen inavels folk. Både jag och Mona gick därifrån med hakan i knävecket. Jag kan lätt säga att jag blev rädd för dem människorna, den ena verka fullare än den andra.
Inne i nästa affär träffa jag en gammal vän som jag absolut inte ville träffa så ut från den affären snabbt som attans. Snabba ryck här ja!!!!

Väl tillbaka i Svedala så fick jag reda på att vi skulle infinna mig i Halland senast 22 så jag hann knappt hem förrän jag skulle kasta mig in i duschen och allt som det hör till. Tio i åtta stod vi vid bilen och full karriär in till stan och hämta det jag skulle ha. Ut på E6 men visst, två blondiner som sagt så vi hamna påE22 och efter guidad tur så befann vi oss nu på E6 och snacka om att denna lilla bil fick fart. Snabb bil trots sin storlek! Tog bilder men dem kommer in senare kanske.

Efter ett tag blev vi rastlösa och vad gör man då? Jo man tvärnitar bilen mitt på motorvägen för att plocka upp en kon som var till vägarbetena. Inga bilar men helt plötsligt dyker det upp en så in i bilen i 200 och en jä*** rivstart, ha ha ha vi är inte kloka någonstans. 21.45 kör vi in i Laholm, snacka om pricksäkert.
       Ringde en del samtal och efter ett tag når vi fram till målet. Kör på en liten väg med träd på båda sidor och helt från ingenstans trillar en människa ner från ett av träden, Mona ställer sig på bromsen och både hon och jag sitter som chockade små gud vet vad...
Var kom han ifrån? Typ det ända vi fick fram.

23.00 kör vi därifrån och väl hemma i Mälmö tar vi ett tur i stan med vars en snitzare i handen.... Poliser överallt typ och förbannade bilister som gick av sina bilar mitt i korsningar och viftade med händerna. Herrgud!!!! Fick oss ett ryck och körde till Bo01 för att fota men dåligt ljus så vi hamnade på jägersro parkering istället.
    Tio foto senare beger vi oss till Svedala. Tro det eller ej men jag längtade hem!!!! Väl hemma kl02.00 tvätta jag och städade av det värsta för att det skulle se bra ut när barnen kom hem. La mig i sängen 04.30 imorse och glad för att jag äntligen skulle få sova ut. Ha ha ha trodde jag!!!
Klockan tolv vakna jag av alla mina konstiga drömmar och trött som bara den men men upp och ha kaffe sen var det igång med handlingar och diverse ärende. Nu efter många om och men sitter jag här med mina älskade barn hemma och allt kan gå tillbaka till det vanliga. Äntligen lite rutiner och normala dagar.
Nu har jag starka planer på att lägga mig så man orkar jobba imorgon sen blir det föräldrarmöte på kvällen så pigg får man ju vara kanske.

Detta var då helgens bravader med allt från människor i träd till kon-tjuvar...........
Ha det bäst


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0