Fetma...

Ja det var ju ett jävla gnällande på alla amerikanare och deras fetma.

Vem tvingade er att äta???

Jag kan förstå de som lider av en sjukdom, det kan man inte hjälpa.
Jag tycker att den dagen du tappar behärskningen och kontrollen över din kropp, den dagen kan man sluta att gnälla över det. Som t.ex fetman eller deprissioner. De är ju ett fåtal av de stora samtalsämnena i världen.
Som man bäddar år man ligga!!!!
Varför kan man inte bara hitta en annnan hobby istället för mat... Sen när blev mat en hobby??

Jag som mamma kan se lite hur jag skulle reagera om en av mina döttrar sitter och "proppar" in i huvudet, och sedan efter ett år när alla hennes kompisar är så "smala och smärta" och hon tycker det är orättvist för det spelar ingen roll vad de äter så behåller de sin vikt, då kommer denna kvinnan gå i taket.
- Har du själv suttit och ätit upp dig så får du ju ta konsekvenserna. Gnäll inte när du själv orsakat det.
*****************************
Varför ge sina barn en obalanserad kost när man vet följderna?
Middagar i USA består av våfflor och grädde. KONSTIGT NI ÄR STORVUXNA!!!

*****************************************
Ta hand om din kropp innan det är försent!
Gör motion till en daglig vana och måltider till en rutin på exakta klockslag!
Gör träningspass till något roligt så att det inte blir en negativ sak!

(man kanske skulle blivit personlig tränare) ha ha

Kommentarer
Postat av: Renée

Åka lastbil, hahaha!

2009-03-28 @ 07:10:01
Postat av: lillsiss

godis/mat är för mig vad din rökning. du rökar när du e glad, ännu mer när du e deprimerad.Så det är inte så lätt som du kanske tror att det är. ingen tvingar dig till och röka men man gör det ändå fast det är dåligt :S love you siss!

2009-03-30 @ 22:47:51
URL: http://martinapedersen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0