The real life....

VAD ÄR MENINGEN MED LIVET?????

Bra fråga men med ett väldigt svårt svar.
Försökte svara min vän på det men när jag tänkte efter, lönt och varför!!!!
Jag undrar om där finns någon som har ett bra svar på det.
Har ni det så snälla skriv det, jag vill jätte gärna veta.

Vissa påstår att en bra karriär är en del av det, men då kommer genast frågan:
Vad ska du med en karriär till? Du hinner knappt med den förrän kistan kallar och det är dags att lämna in handduken.

Man går i det vanliga livet... Man vaknar, man tar sig till skola, dagis och jobb. Kommer hem och fixar allt som behövs sen lägger man sig. Samma visa dagen efter, När helgen kommer så för min del samma visa, jobb jobb och åter jobb. Hinner man så sover man en stund. Sen kommer måndag igen och då är det samma visa igen..... Så till vilken nytta gör man allt detta?

E.x.1  Min dotter går på stigen och plötsligt kommer det en cykel bakom henne som plingar och vill att hon ska akta sig. Jag ber henne akta sig så att cyklisten kommer förbi. Varför ber jag henne akta sig? Varför kan inte cyklisten bara cykla runt om? Vad uppfostrar vi våra barn till? Största delen av världen är ju helt ärligt fuckad. Krig, våldtäkter, mord, pedofiler, rån m.m. Så vad är det för mening med att uppfostra våra barn till snälla små änglar när dem bara lever kring våld och orättvisa?

E.x 2 Jag köper ett par skor för 1000kr. Till vilken nytta. Dem lär gå isönder eller innan dess hinner jag tröttna på dem. Så varför köper jag dem?

Så nu kom ytterligare lite tankar från denna svensken....
Vet inte vad det hjälper men men skriva ner det kan man alltid

Ha de....


Kommentarer
Postat av: anonymousmale

Jag har försökt komma på meningen med livet i snart

25 år, det enda svar jag tycker verkar vettigt är kort och gott... BARN.

Om man vill ha barn eller ej kvittar,men meningen med livet är att fortplanta sig för artens överlevnad.(sen kan man ju försöka ha lite trevligt

i livet innan det tar slut).Detta hjälper ju inte om man tycker livet suger.mvh anonymousmale.

2009-04-26 @ 23:08:16
Postat av: siss

haha du blir visst bra på foto min älskade siss :D kramar

2009-04-27 @ 15:30:55
URL: http://martinapedersen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0