Helgen.....


Vilken helg!!!!!!!!!!!!!!!!

Fredag:


Upp kl 06.00
Till jobb kl 07.00
Slutade ett
Hem och hämta alla saker
Hämtade barnen 14.00
Hem till mamma och ner och handla medans barnen hjälpte mormor pynta granen
Lämna Kate till morfar och bella stanna hos mormor, jag åkte hem
Duscha
Nickan kom
Tåget gick 19.35 (var precis färdig till dess som tur var)
Jobbet kl 20.00 
Blev hämtad 22.00
Hämta Bella
 


Var på mitt nya jobb i fredags, så himla roligt. Fick stå ute och vänta ett bra tag men när vi väl kom dit så var det värt väntan. Inte alls som jag målat upp det utan det var lugnt och inget överdrivit vilket jag trodde att det skulle vara.

Trots att jag var sönderstressad när jag kom dit slutade det med en grymt lyckad kväll......

Hämtade Bella hos mamma vid 23.00 sen tog jag och frugan en biltur så man fick lugnat sig lite och lägga stressen. Hemma kastade Bella sig i min säng och jag tog kaffe med mammorna och berättade hur det gått under kvällen och vad jag fick göra. Den natten sov jag gått och länge, bella vakna vid tio men jag orkade inte ta mig ur sängen förrän halv elva så hon var så tvungen till att ligga och mysa med mig den stunden (det gjorde hon mer än gärna).

Lördag:

Micke hämtade Bella vid halv två och stannade ett tag. Kändes jobbigt att lämna henne eftersom jag knappt träffade henne under fredagen. 

Pratade med chefen i telefon och planerade hur vi skulle göra framöver. Det löste sig perfekt, börjar redan nu i veckan med småsaker. T.ex skaffa ny garderob!!!
       
Stack ner och solade, sjukt skön avkoppling....

När jag kom hem tog jag en kaffe med frugan sen hoppade jag in i duschen. Cyklade hem till mamma och tog ett par glas vin, moster kom också lite senare. Pratade mycket med mamma och det var skönt, våra liv är trots allt rätt lika. Hon har varit med om en hel del mer men det skiljer också 24 år mellen oss så det är inte så konstigt.
  Tänkte igår när vi pratade: Hur orkar jag gå igenom allt detta och ändå stå på mina ben dagarna långa år efter år????
Är nog den inre mänskliga styrkan....
Kom hem vid 22, gick hem till C och tog kaffe och snackade skit en stund.

Gick sen hem till N och den lilla, henke var också där. Jag fastnade hos lillan(såklart). Så lik hon är sin pappa.....
Han såg inte ut att må bra men jag kan förstå honom.... Hoppas bara att han också får komma ut någon dag och andas ut. Lyckades slita mig därifrån vid halv tre, var ju sjukt trött... Kastade mig direkt i sängen men sov inte särskilt bra....

Söndag:

Skulle gått upp 09.00 och hjälpa C med flytt men hon ringde och väckte mig tjugo över. Panik fick denna och gjorde sig färdig på fem min!!! Det händer inte ofta.... Fick flyttat alla saker, kändes konstigt att gå in men sådant som man får ta.
(Tyvärr kom ju "den" också, vad fan "den" skulle där att göra. Ingen nytta i alla fall...)
handlade när jag kom hem sen cyklade jag och träffade Bella en stund, sakna henne sjukligt mycket ju. Kom hem vid 16 och hoppade in i duschen. Hade tänkt lägga mig efter det men blev istället bjuden på middag och övergo efterrätt hos en vän. Låg och tittade lite tv och kittlades sen gick jag hem och vänta på min syster. Skulle plocka hennes ögonbryn(vilket hon inte lärt sig själva än). gick ner till frugan och tog en kaffe sen upp i sängen.

Det var denna helgen!!!! Typ flyget fram och tillbaka hela tiden.... Ska bli skönt att lägga sig. Lär ju inte kunna sova för alla tankar man har snurrandes i huvudet....

Natt natt  




Kommentarer
Postat av: Emma

Hej ville bara skriva att jag tyckte det var sjukt trevligt att höra att du hadde varit hemma hos oss... kom gärna när jag är hemma nästa gång......

2008-12-23 @ 00:00:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0